Harold Bekkering

Harold Bekkering

Onderzoeker/Expert-adviseur, Radboud University Nijmegen

Basisonderwijs/Voortgezet onderwijs/MBO

  • Leren algemeen
  • Brein en leren
  • Motivatie(problemen)
  • Personaliseren van onderwijs
  • Grote vragen (waartoe, etc.)

Opleiding en ervaring

Hoogleraar Psychologie, Onderwijs gegeven over Cognitie, Ontwikkeling en Sociale Psychologie

Mijn expertise in twee zinnen

Hoe leert de mens en wat willen we dat een leerling leert? Hoe richten we een school optimaal in om te leren; en de rol van beloning en straf, omgaan met fouten, de rol van de docent, ICT en management hierin.

Voorbeelden van vragen die ik graag voor u beantwoord

Wat is de rol van docent in een ICT-rijke omgeving?
Hoe zouden docenten beter kunnen samenwerken?
Hoe ga ik om met belonen en straffen op school?
Hoe houd ik de leerlingen en de docenten gemotiveerd?
Wat willen we als school bereiken met de kinderen en elkaar?

‘Autonomie en verbondenheid zijn de pijlers van onderwijs’